Заходи 2021-2022 н.р.

БЕЗ ДОКУМЕНТАЦІЇ НЕМАЄ ОРГАНІЗАЦІЇ

Сьогодні 03.06.2022 відбулася VІІ Міжнародна науково-практична конференція «Інформація та соціум»,

яка всьоме проводить кафедра інформаційних систем управління. Співорганізатори конференції – кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Національного університету «Львівська політехніка» Кафедра СКІД Львівської політехніки, кафедра інформаційної та соціокультурної діяльності Західноукраїнського національного університету (Тернопіль)@кафедра інформаційної та соціокультурної діяльності ЗУНУ, Academia de studii economice din Moldova (Кишинів, Республіка Молдова), Асоціація документознавців України. Конференція запам’ятається тим, що їй випало  бути проведеною у скрутний час, коли страшна війна, розв’язана росією проти України, руйнує українські села, міста, підприємства. Географія учасників була широкою: свої доповіді представили 16 закладів вищої освіти з 10 міст.

Учасники вшанували пам’ять тих, хто загинув внаслідок вторгнення росії в Україну хвилиною мовчання.

Тематика доповідей була різнопланова, працювали за п’ятьма секціями:

1. Соціальні комунікації та інформаційно-документні системи.

2. Архівна та бібліотечна справа в інформаційному суспільстві.

3. Прикладні аспекти використання інформаційних технологій і систем.

4. Лінгвістичні параметри інформації та соціуму.

5. Сучасні підходи до застосування інформаційних технологій  у період воєнних дій.

Дякуємо колегам за цікаві доповіді: Олексій Прігунов, Ольга Анісімова, Ольга Щербіна, Олександр Марковець, Тетяна Новальська, Ірина Шкіцька, Олена Шевченко, Ірина Передерій, Ірина Дорогая, Іон Негру, Людмила Чередник, Ольга Кущ, Тетяна Іванюха, Оксана Данильчук, Юрій Палеха, Вікторія Добровольська, Леся Ковальська, Ганна Охріменко, Галина Лукаш, Анастасія Сібрук, Василь Спрінсян, Валерія Василенко, Тетяна Білущак

9 листопада — День української писемності та мови. Юрій Андрухович представив назву диктанту «Слідом за пам’яттю» він і є його автором, й розпочав читати, темп був досить швидкий, але сам уривок дуже цікавий й ще раз нагадує нам про нашу чарівну природу. 

Щорічно кафедра інформаційних систем управління об’єднує викладачів та здобувачів вищої освіти для того, щоб разом з українцями писати радіодиктант. XXI диктант єдності проводили в онлайн форматі, за допомогою платформи Microsoft Teams де усі змогли обговорити написаний диктант.

Завершили цікавою вікториною «З історії і правопису української мови» між курсами. Питання були пов’язані безпосередньо з нашою спеціальністю, а саме документознавством, також й інші категорії які стосувались дня української мови, такі як: новий правопис, історія правопису, правописні новини та інше. За підсумками  вікторини: перше місце – II курс (2200 балів), друге місце – III курс (2000 балів), третє місце – I курс (700 балів).

Дякуємо усім, хто приєднався, чекаємо опублікований оригінал тексту, щоб звірити зі своїм написаним!


   Шановні здобувачі вищої освіти!

   Запрошуємо усіх святкувати разом День української писемності та мови 09.11.2021 року (у вівторок).

   О 09:45 год. підключайтесь на дистанційну платформу Microsoft Teams команда «21-й Всеукраїнський радіодиктант національної єдності…», будемо писати 21-й Всеукраїнський радіодиктант національної єдності, перевіримо свої знання на мовній вікторині між групами.

Усім бажаємо успіхів!!!

   Острог – невеличке містечко з тисячолітньою історією. Колись це місто входило в п’ятірку найбільших в Україні. Саме воно у середині XVI століття було центром розвитку й зміцнення української культури. Такої слави місто набуло завдяки діяльності князя Василя-Костянтина Острозького. Його зусиллями у 1576 році було засновано Острозьку слов’яно-греко-латинську академію – перший вищий навчальний заклад усієї Східної Європи. Костянтин Острозький, неначе король, мав право завіряти документи печаткою на червоному воску.

  До цієї подорожі ми, звичайно, знали і про історичну важливість міста, про те, що саме тут видано перший український підручник – «Буквар», знамениту «Острозьку Біблію» та інші першодруки. Але як було цікаво відчути і побачити цю історію в реальності!

   З 1994 року Острозька академія розміщується у будівлях колишнього монастиря капуцинів, зведених у другій половині 18 століття. У будівлі розміщувалося Жіноче училище імені графа Д. Блудова, потім там був відновлений храм, а в період радянської влади святе місце було перетворене на спортзал. Побували ми і в магічних підвалах академії. Захопливу екскурсію старомонастирським корпусом нам провела студентка-культуролог. З усмішкою вона розповіла про студентські повір’я, за якими студенту для успішного складання сесії треба піти в крипти і там повчитися, і обов’язково, щоб його закрили там на цілу ніч. Або можна просто потерти носа пам’ятнику першого спудея.

   Легенди органічно увійшли у всі жанри давнього українського письменства, іконопис і малярство. Одна з них – про ікону Ісуса Христа храма преподобного Федора Острозького. Після реставрації на ній з’явилося більш давнє зображення святого Стефана, який закриває уста своєму Вчителю. Як наклалося зображення руки святого Стефана на пізніше по ньому намальовані уста Христа, – поза людським розумінням. Але коли червоноармійці вправлялися по ній стріляти, жодна куля не влучила в руку Стефана та обличчя Ісуса, а на полотні 50 дірок від куль!

   Дуже вразив нас новий корпус НА «Острозька академія», побудований за принципами Універсального Дизайну. У ньому розміщена кафедра інформаційно-документних комунікацій Навчально-наукового інституту міжнародних відносин та національної безпеки, яка готує студентів нашої спеціальності – 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа". Світлий, просторий корпус, прозорі скляні двері аудиторій, вежа висотою 41 метр – найвища точка в Острозі, – усе це теж було дуже цікаво подивитися.  

   В Острозькій академії відбулась лекція про історію та сучасність інформаційної культури у документних ресурсах

   20 жовтня 2021 року в новоакадемічному корпусі Острозької академії відбулася бінарна лекція з інтерактивним заняттям для здобувачів спеціальності 029 “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа” Національного університету “Острозька академія та Донецького національного університету імені Василя Стуса. Тема: “Інформаційна культура та документні ресурси: історія та сучасність”. Захід відбувся з нагоди святкування 445-річчя вищої освіти в України та Острозької академії. 

   Перша частина заняття була присвячена історії становлення та розвитку інформаційної культури в Острозькій академії ХVI ст. крізь призму документознавчної науки. Лектором була Ганна Валеріївна Охріменко, завідувачка кафедри інформаційно-документних комунікацій.

   Також, під час доповіді колеги обговорили 3 важливих складових, які дозволяють формувати інформаційну культуру як системне утворення для майбутнього фахівця інформаційно-документної діяльності:

   Наступна частина заняття була зорганізована представниками Донецького національного університету імені Василя Стуса. До Острозької академії завітало 15 здобувачів освіти за спеціальністю “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа” та 2 керівники групи: Анісімова Ольга Миколаївна, завідувачка кафедри інформаційних систем управління та Лукаш Галина Павлівна, професорка кафедри інформаційних систем управління. 

  Для заняття використали формат відомого телешоу “Хто зверху”, яку адаптували під інтерактивну гру для студентів. Усі охочі випробували себе на знання базових принципів інформаційної культури та розумінні діловодних процесів. Гра складалася із 6 раундів, де брали участь команди двох університетів (1 команда від університету).

   19 жовтня 2021 року відбувся ІІ етап ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка.

     За підсумки ІІ етапу ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка здобувачка вищої освіти 1 курсу СО "Бакалавр" спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" - СЛОБОДЯНЮК Ангеліна зайняла II місце.

  А також на конкурсі кафедру інформаційних систем управління представляли: Баранова І.С., Боровська Г.А., Кляшторна В.П., Галайко А.В., Галашко П.С., Погоріла Ю.В.

 Пишаємося нашими студентами, які гідно представляли нашу кафедру і спеціальність!


   Ми продовжуємо розповідати про нашу зустріч з першокурсниками.   Другий курс, ще зовсім нещодавно прийшли до нас навчатись, і розуміють, як важлива підтримка від старших курсів. Тому, здобувачі вищої освіти другого курсу СО "Бакалавр" підготували для усіх розважальну гру, створили презентацію з завданнями, де ми подорожували бібліотеками світу, а завершивши, усі отримали маленькі призи.   Захоплюємось креативністю й професійними навичками, при створенні презентації, нашими другокурсниками.
  Трішки детальніше про знайомство з першим курсом

  Для того щоб ми краще познайомились з кожним, студенти завчасно підготували факти, один з яких був правдою, а інші два неправдою. Команди були поділені на курси з першого по четвертий, а також окремою командою були викладачі. Найкраще ж справились з завданням, і з дванадцяти студентів вгадали 6 правильних фактів - 4 курс.

Далі більше...

   18 жовтня 2021 року для нашої кафедри відбулась дуже приємна подія - знайомство з першим курсом.    Зустріч була дуже легкою,інформаційною, насиченою, веселою з дружелюбною атмосферою.  На першому курсі спеціальності "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" такі різні студенти але об`єднані однією метою - НАВЧАТИСЬ.    Обіцяємо, ваше навчання буде яскраве, різноманітне і пізнавальне.
    12.10.2021 року для 3 курсу СО "Бакалавр" спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" (Б19_д/029) куратором групи Лукаш Галиною Павлівною було проведено кураторську годину щодо роз’яснення основних положень Закону України «Про основи національного спротиву". В ході лекції було з’ясовано відповіді на основні питання, що виникають після ухвалення цього Закону, а саме: У чому актуальність Закону? Якими є ключові положення Закону? Хто здійснює керівництво національним спротивом? Чи є участь у теробороні обов’язковою для всіх громадян? Чи дозволяє Закон зберігання зброї вдома та її носіння? 
   11.10.2021 року тьютором групи Б21_д/029 Василенко Валерією Юріївною була проведена кураторська година щодо роз’яснення основних положень Закону України «Про основи національного спротиву», зокрема:

- окреслено актуальність Закону;

- представлені ключові положення Закону (хто може брати участь у теробороні; умови застосування, збереження зброї, бойової техніки та інших спецзасобів);

- визначено осіб, якими здійснюється керівництво національним спротивом.


   Ось і завершилась науково-дослідна практична підготовка для 2 курсу СО "Магістр" спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа", яка тривала 4 тижні (з 13.09.2021 по 09.10.2021 року).   Практична підготовка дала можливість систематизувати та закріпити здобуті під час навчання знання, набути уміння та навички самостійного розв’язання виробничих, організаційних завдань з урахуванням вимог роботодавців, ознайомитись із сучасними методами і формами організації праці, зібрати й аналітично опрацювати відповідний фактичний матеріал, що дозволило глибше розкрити тему кваліфікаційної магістерської роботи. Важливе місце посідала робота з документами та інформаційними системами. 

   В роботі зі студентською молоддю вивчаємо новітні положення законодавства України з питань оборони та захисту держави.

   Професор кафедри інформаційних систем управління Л.А. Ковальська, в рамках виховної роботи з питань патріотичного виховання, 8 жовтня 2021 року провела бесіду зі здобувачами вищої освіти 1 курсу СО "Магістр" щодо роз’яснення основних положень Закону України «Про основи національного спротиву». 

    Під час бесіди було розглянуто основні положення Закону України та опрацьовано ключові питання реалізації цього нормативного акту: У чому актуальність Закону? Якими є ключові положення Закону? Хто здійснює керівництво національним спротивом? Чи є участь у теробороні обов’язковою для всіх громадян? Чи дозволяє Закон зберігання зброї вдома та її носіння?

06 жовтня 2021 року доцентом кафедри інформаційних систем управління О.С. Щербіною разом зі здобувачами вищої освіти 2 курсу спеціальності "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" було проведено кураторську годину щодо роз’яснення основних положень Закону України «Про основи національного спротиву». В ході лекції було з’ясовано відповіді на основні питання, що виникають після ухвалення цього Закону, а саме: У чому актуальність Закону? Якими є ключові положення Закону? Хто здійснює керівництво національним спротивом? Чи є участь у теробороні обов’язковою для всіх громадян? Чи дозволяє Закон зберігання зброї вдома та її носіння? 
   05 жовтня 2021 року у групі Б18_д/029 спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" (куратор Т.М. Яворська) було проведено кураторську годину щодо роз’яснення основних положень Закону України «Про основи національного спротиву". 

   Поєднувати приємне з корисним - це про освітній туризм. Поїздка, під час якої можна вдосконалити вже набуті знання, підвищити професійні навички, знайти для себе нові перспективи. Отже, на запрошення Генерального директора Одеської національної наукової бібліотеки здобувачі вищої освіти 3 і 4 курсів СО "Бакалавр" спеціальності ІБАС разом із старшим викладачем кафедри інформаційних систем управління Яворською Т. М. 28 вересня 2021 року відвідали Одеську національну наукову бібліотеку, яка є однією із найбільших і найстаріших книгозбірень м. Одеси. Під час освітнього туру студенти мали можливість познайомитися із унікальним понад п`ятимільйонним документним фондом, що формувався упродовж 190 років і є складовою культурного надбання нашої держави. Особливу історико-культурну цінність становлять книжкові пам'ятки: рукописи, стародруки, серед яких Острозька Біблія Івана Федорова 1581 року видання. Також побували в Одеській обласній універсальний науковій бібліотеці ім. М. Грушевського, яка поєднує бібліотечні традиції та після реконструкції стала абсолютно новим, сучасним інтелектуальним простором для користувачів. Щиро вдячні одеситам за теплий прийом, професійне спілкування, цікаві і змістовні розповіді бібліотечних фахівців. Переконані, що такі заходи мають безліч переваг і дають потужний поштовх інтелектуальному та професійному розвитку для майбутніх фахівців.

     Вивчаємо зі студентами спеціальності "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" спеціалізовані документи, створені відомим лікарем М.І.Пироговим. Специфіка документів зумовлена діяльністю відомого хірурга, а документовані досягнення в галузі медицини можна побачити сьогодні у фонді  музею - садиби М.І. Пирогова у Вінниці. Здобувачі вищої освіти разом з професором кафедри інформаційних систем управління ДонНУ імені Василя Стуса Л.А. Ковальською мали можливість ознайомитися зі специфікою організації і документування діяльності вченого, побачити цінні документи, які зберігаються понад ста років, але не втратили своєї актуальності та інформативної цінності. Переконуємося, що навчання може бути цікавим, пізнавальним, наочним і різностороннім! 

   Здобувачі спеціальності "ІБАС" продовжують вивчати історію Вінниці.

  27 вересня 2021 р. студенти 2 і 3 курсів СО "Бакалавр" ознайомилися з однією із найстаріших будівель міста - храмом Пресвятої Діви Марії Ангельської; історією капуцинського ордену і помандрували його катакомбами.

    А цієї світлини (де темне фото) не лякайтеся, хоча ми самі настрашилися. Ми майже побачили монаха Шимона, чий дух нібито блукає цим підземеллям.

   Вивчаємо архівознавство в аудиторії та на практиці!

  Як організовується робота сучасної установи, які документи вона зберігає, які умови зберігання різних документів? Такі знання здобувачі вищої освіти отримують, як в процесі вивчення теоретичного матеріалу, так і в процесі ознайомлення з роботою установи.

   В межах вивчення дисципліни "Архівознавство" для здобувачів вищої освіти 2 курсу СО "Бакалавр" спеціальності "Інформаційна, бібіліотечна та архівна справа" 14 вересня 2021 року відбулося практичне заняття на базі Наукової бібліотеки ВНМУ ім. М. І. Пирогова.

   Директор Наукової бібліотеки ВНМУ Кравчук Неліна Миколаївна з особливим емоційним захопленням провела роботу зі здобувачами, намагаючись показати престижність та вагомість роботи випускників спеціальності. Здобувачі отримали інформацію про наповнення фонду, документообіг, зберігання рідкісних книг та рукописів. Робота відбулася в дружній атмосфері та тісній взаємодії. Щиро дякуємо Неліні Миколаївні та колективу працівників установи за роботу з нашими здобувачами вищої освіти.

   Чим живе сучасна університетська бібліотека? Які послуги та сервіси вона надає для студентів? Які технології впроваджує в роботу? На ці та інші питання мали змогу отримати відповіді здобувачі вищої освіти 3 курсу спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» під час практичного заняття з дисципліни «Бібліотекознавство» (ст. викладач к. пед. наук  Яворська Т. М.), яке відбулось 14 вересня 2021 року у Науковій бібліотеці Вінницького національного медичного університету.

   Дякуємо директору Наукової бібліотеки Кравчук Неліні Миколаївні за змістовну інформацію щодо основних напрямів роботи наукової бібліотеки, її структури, основних завдань відділів, специфіки фондів, стану автоматизації бібліотечних процесів. Сподіваємось на подальшу плідну співпрацю!

   04 червня 2021 року на факультеті інформаційних і прикладних технологій кафедрою інформаційних систем управління було проведено VІ Міжнародну науково-практичну конференцію «ІНФОРМАЦІЯ ТА СОЦІУМ».

  Цей професійний форум, започаткований ще у Донецьку, став традиційним і на нових теренах: після переїзду до Вінниці, конференція шостий рік поспіль збирає фахівців спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» з усієї України.

    Як і минулого року, зустріч проводиться дистанційно на інформаційно-комунікаційній платформі Meet. Передбачено такі напрями роботи:

1. Соціальні комунікації та інформаційно-документні системи.

2. Архівна та бібліотечна справа в інформаційному суспільстві.

3. Прикладні аспекти використання інформаційних технологій і систем.

4. Лінгвістичні параметри інформації та соціуму.

5. Сучасні підходи до застосування інформаційних технологій в освіті у період COVID-карантину.

   Глибоке проникнення документації у всі сфери життя і діяльності людини залучає до проблем документознавства науковців різних сфер випускових кафедр, які готують випускників зі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». У роботі конференції беруть участь викладачі Національного університету «Львівська політехніка», Державного університету «Одеська політехніка», Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Національного авіаційного університету (Київ), Західноукраїнського національного університету, Київського національного університету культури і мистецтв, Київського університету імені Бориса Грінченка, Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського, Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Академії економічних досліджень Молдови, КВНЗ «Вінницька академія безперервної освіти», Державного університету телекомунікацій, Маріупольського державного університету, Київського національного торговельно-економічного університету та ін.

   Учасники обговорюють основні виклики нагальних проблем розвитку науки про документ. Основну увагу дослідників цьогорічного форуму привертають сучасні підходи до питань теорії, історії та організації діловодства, організації та технології документування; спеціального діловодства, основними складовими яких є підготовка наукових кадрів, документознавча освіта, система професійних видань, розвиток документознавчої термінології, розвиток текстології Інтернету. Широта проблематики наукових розвідок учасників конференції передбачає високу активність обговорення цих питань.

                         Яким може бути підсумкове заняття?

    Справді, яким? Проблема, що особливо турбує викладачів у наш карантинний, онлайнівський, комп’ютерно-втомливий передсесійний час. На другому курсі таке заняття з «Документної лінгвістики та редагування документів» у Г.П. Лукаш завершилося святковим засіданням в інтелектуальному кафе «Doc_Ок!». Втілюємо давній прецедентний вислів: «Іспит для мене – завжди свято». Наше кафе незвичайне, відвідувачем у ньому міг стати той, хто, по-перше, допущений до іспиту і достойний замінити його на альтернативне випробування; по-друге, обрав для себе правильний керунок життя і добре вивчив документну лінгвістику та вміє редагувати документи.

    ВХІД ПО ВІЗИТКАХ. Кожен, хто налаштований на альтернативне випробування, має довести свою готовність. Допуск до іспиту – завдання. Складіть коротку рекламу себе як документознавця, вживаючи «магічні слова». І відповіді:

    Сьогоднішнє меню (або стравопис) у кафе складали унікальні страви. Майбутні документознавці обирали на перше: Солянку «Документообіг», Борщ по-ібасівськи, Куліш «Чолобитна Декану», Юшку «Вулиця 600-річчя», Шурпу «Копії документа», Японський суп-ромен «Ібасаку».

   Різноманітними були салати із назвами: «Фантазії архівіста», «Примха лаборанта», «Веселі протоколи», «Категорії тексту», «Запорізький універсал», «Солоні реквізити» та ін.

   Як основні страви запропоновані: Текст на грилі креолізований, Фаршироване досьє, Вареники з розпискою, Тетеря «Вдале резюме», Запечені інструкції, ліниві вареники «Мовні кліше», Канапки з колонтитулом, Рататуй із дублікатів, щука по-бакалаврськи.

   І нарешті, солодке: Тістечко «Факсиміле», Чизкейк а-ля канцелярит, Сирники-ібасики, Шоколадний бісквіт з гіпертекстом, Панна-кота «Когнітивний дисонанс», Солодощі «Подарунок царя Ашурбаніпала» – і далі секрети не розкриваємо, бо у майбутньому ще будуть засідання інтелектуального кафе.

   За замовлені страви треба було розраховуватися виконанням завдань на зразок: Суп-локшина «Заява» передбачала тлумачення термінам: креолізованість, автосемантія, проспекція, ретроспекція, наратив, флешфорвард. Розрахунок за Зупу «Таємниця когезії» – відповідь на питання:

кі фактори сприяли поширенню SMS-повідомлень у суспільстві?". А ще – купа завдань на редагування текстів. Результат – після пари увесь другий курс побіг до кухні, аби щось перекусити, бо страви у кухарів кав’ярні вийшли апетитними.

   День вишиванки – не офіційне й відносно молоде, проте дуже улюблене народне свято. Святкується воно кожного року 20 травня.
  Цього дня прийнято одягати національне вбрання, куди б не довелося йти – на роботу, на навчання чи на зустріч із друзями.

   Кафедра інформаційних систем управління долучилась до Всеукраїнського святкування. Пишаємось, що ми українці й маємо таку прекрасну державну символіку.


    Відповідно до договору про співпрацю між Донецьким національним університетом імені Василя Стуса та Кременчуцьким національним університетом імені Михайла Остроградського 14 травня 2021 року доктор філологічних наук, професор кафедри інформаційних систем управління Лукаш Галина Павлівна провела відкриту лекцію "Креалізований текст" для студентів спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" в межах дисципліни "Документна лінгвістика та редагування документів".

     Вдячні колегам, а саме завідувачу кафедри гуманітарних наук, культури і мистецтв Володимиру Івановичу Маслаку та професору кафедри Тур Оксані Миколаївні за чудову організацію для проведення лекції. 




Сьогодні відбулась лекція єднання між представниками різних вузів спеціальності 029 "Інформаціна, бібліотечна та архівна справа.

Кафедра інформаційних систем управління Донецького національного університету імені Василя Стуса запрошує до подорожі. 


увага!🤩

Фотоконкурс обличчя кафедри, читаємо уважно й беремо участь.

Надсилаємо фото на корпоративну пошту кафедри інформаційних систем управління: isc.dep.all@donnu.edu.ua 

Дедлайн - 15.04.2021





   12 квітня 2021 року 3 11:00 до 13:00 год. відбувся міжнародний круглий стіл «Діяльність наукового фахового видання у світлі академічної доброчесності», організаторами якого є Західноукраїнський національний університет соціально-гуманітарний факультет, а співорганізаторами стали Католицький університет у Ружомберку (Словаччина), вища школа управління та адміністрації в м. Ополє (Польща), Академія сухопутних військ імені генерала Тадеуша Костюшка у Вроцлаві (Польща), Донецький національний університет імені Василя Стуса (м. Вінниця, Україна).      Із доповіддю виступили Ольга Анісімова – доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри інформаційних систем управління ДонНУ ім. Василя Стуса і Галина Лукаш – доктор філологічних наук, професор кафедри інформаційних систем управління ДонНУ ім. Василя Стуса (м. Вінниця, Україна) тема «Нормативно-правові засади академічної доброчесності в науковій діяльності». 

    До круглого столу долучились студенти СО "Бакалавр" другого та четвертого курсів.

Ось і результати VI Всеукраїнської наукової студентської конференції "ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ І СИСТЕМИ В ДОКУМЕНТОЗНАВЧІЙ СФЕРІ" 02 квітня 2021 р. м. Вінниця

1 місце Недипіч Анастасія Віталіївна - Донецький національний університет імені Василя Стуса

1 місце Мелащенко Дарія Миколаївна - Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

2 місце Яворська Юлія Леонідівна - Донецький національний університет імені Василя Стуса

2 місце Ковальчук Ульяна Романівна - Національний університет «Львівська політехніка»

3 місце Школьнікова Вероніка Володимирівна та Мануйлович Марина Валеріївна - Донецький національний університет імені Василя Стуса

3 місце Церковна Софія Вікторівна - Державний університет «Одеська політехніка»

Вітаємо!!!

Сьогодні (02.04.2021 року) пройшла VI Всеукраїнська наукова студентська конференція «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ І СИСТЕМИ В ДОКУМЕНТОЗНАВЧІЙ СФЕРІ» на кафедрі інформаційних систем управління Донецького національного університету імені Василя Стуса. Взяли участь 58 учасників – здобувачі вищої освіти з Державного університету "Одеська політехніка", Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Національного університету «Львівська політехніка», Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського, Західноукраїнського національного університету м. Тернопіль та університет водного господарства та природокористування м. Рівне.

Дякуємо за плідну роботу та модераторів секцій наших колег: доктор наук з соціальних комунікацій, професор Шевченко Олена Василівна, кандидат філологічних наук доцент Чередник Людмила Анатоліївна, в.о. завідувача кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, кандидат технічних наук Марковець Олександр Вікторович, кандидат економічних наук, доцент Щербіна Ольга Сергіївна, завідувач кафедри ІСУ доктор економічних наук, професор Анісімова Ольга Миколаївна.

11.03.2021 року о 14:30 год. відбулась онлайн-зустріч із представниками закладу культури «Вінницька централізована бібліотечна система» (м. Вінниця) та доктором економічних наук, професором, завідувачем кафедри інформаційних систем управління Анісімовою Ольгою Миколаївною.

   Ольга Миколаївна виступила з презентацією освітньої програми «Документаційна та інформаційна підтримка управлінської діяльності» та розповіла про особливості та етапи Вступної кампанії на СО «Магістр» на основі СО «Бакалавр», ОКР «Спеціаліст», «Магістр» спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» на 2021/2022 н.р.

    Від Івасюк Ірини Олексіївни, директора закладу культури «Вінницька централізована бібліотечна система» Центральної міської бібліотеки імені І.В. Бевза, та Верещак Тетяни Анатоліївни, заступника директора з організаційно-методичної та інформаційно-бібліографічної роботи Центральної міської бібліотеки імені І.В. Бевза, отримали пропозиції щодо вдосконалення нашої освітньої програми.

   Результат: щодо підготовки фахівців бібліотечної справи вони зазначили:

сучасна бібліотека потребує вміння працювати в Інтернет-просторі: оформлювати заявки на ґранти; брати участь в конкурсах серед молодих бібліотечних фахівців; вміти користуватися рекламою в соціальних мережах та рекламувати свою діяльність.

Вітаємо студентку 1 курсу денної форми навчання СО «Магістр» Бойко Юлію Валеріївну з успішним переведенням на вакантне місце державного замовлення за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», завдяки наполегливій праці та успішному навчанні

(Наказ Донецького національного університету імені Василя Стуса від 26.02.2021 № 42/09).

Колектив кафедри інформаційних систем управління дякує своїм 😍 студентам – організаторам і учасникам святкування Дня кафедри за щире ставлення до заходу і створення чудової атмосфери.

📌Особлива подяка студентам 1 курсу, які вийшли з ініціативою створити кафедральну сторінку в соціальній мережі TikTok і успішно реалізували цей проєкт.

Зустрічайте:🤩🎶


Шановні вступники!

Запрошуємо Вас на День відкритих дверей Донецький національний університет імені Василя Cтуса

Зустрічаємося о 14:00.

Реєструйтесь за покликанням https://cutt.ly/XlgGKqE та отримайте доступ до конференції ZOOM

Ви зможете задати всі хвилюючі вас питання та отримати розгорнуті відповіді на них від представників Університету. Ми допоможемо вам не загубитися в термінах та вимогах, обрати правильну спеціальність і безболісно пройти шлях до омріяного навчання!  ‍

Ідентифікатор конференції: 489 329 7427

Код доступу: 2021

ПОДБАЙТЕ ПРО СВОЮ ОСВІТУ ВЖЕ СЬОГОДНІ

 0432 50 89 32

 098 971 96 40

Шановні абітурієнти та батьки!

Запрошуємо Вас на День відкритих дверей Факультету інформаційних і прикладних технологій ДонНУ імені Василя Стуса, що відбудеться об 11:00 27.02.2021 в режимі онлайн з використанням платформи Zoom

Ми з радістю відповімо на Ваші питання щодо аспектів вступної кампанії, специфіки освітніх програм та перспектив навчання на нашому факультеті

Для участі просимо заповнити Google-форму:

https://forms.gle/X3apFGBSCZ4mtbTU9

Посилання на захід:

https://us02web.zoom.us/j/85760986291...

З нетерпінням чекаємо на зустріч!

Шановні студенти! Увагааа! Святкування!

День кафедри інформаційних систем управління.

19.02.2021 року (п'ятниця) о 12:45, коворкінг, 108 ауд.

Запрошуємо студентів  1-4 курсів + магістрів спеціальності нформаційна, бібліотечна та архівна справа" і викладачів кафедри.

   Навчальний процес в сучасних умовах вносить свої корективи в звичне для всіх живе спілкування. Якими б не були досконалими новітні технології і можливості організації навчання, отримання нових знань та естетичного задоволення, проте бажання особистого контакту, спілкуватися і обмінюватися емоціями залишаються першочерговою потребою людини. Неймовірні враження та позитивні емоції відчули на собі студенти 2 курсу спеціальності "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" під час відвідування Вінницького обласного краєзнавчого музею під керівництвом професорки кафедри інформаційних систем уравління Ковальсьої Лесі Андріївни. 

  Після карантинних заходів по-новому оцінюються звичні раніше можливості організувати дозвілля та навчання. Поєднання аудиторної та самостійної роботи і організація навчальних занять в цікавих локаціях показують добрі результати успішності та стимулюють пізнавальний процес. Крім емоційно-психологічної розрядки студенти мали можливість ознайомитися з екскурсійною програмою закладу культури, почерпнути нові знання, доторкнутися до минулого без якого ми себе уявити не можемо! 

Практична складова навчального процесу на кафедрі інформаційних систем управління https://www.facebook.com/donnu.kisu передбачає тісну взаємодію із підприємствами й організаціями, зокрема, з бібліотеками.


Так, 10 лютого 2021 року на базі Наукової бібліотеки Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова доценткою кафедри Яворською Тетяною Михайлівною було організовано практичне заняття з дисципліни «Інформаційна підтримка електронних бібліотек та архівів» для здобувачів вищої освіти 4 курсу спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». 

Студенти мали змогу ознайомитись із діяльністю Наукової бібліотеки. Головну увагу було акцентовано на автоматизації бібліотечних процесів, починаючи із формування бібліотечних фондів (замовлення, придбання) до автоматизованої видачі документів користувачам бібліотеки.


Заняття провела директорка Наукової бібліотеки ВНМУ ім. М. І. Пирогова Кравчук Неліна Миколаївна.


Таким чином, здобувачі вищої освіти спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» скористалися новими можливостями, щоб отримати нові знання, досвід та підвищити фаховий рівень.

Дякуємо Неліні Миколаївні за співпрацю!

Продовжуємо проводити виїзні практичні заняття!


09 лютого 2021 року таке заняття було проведено на базі Державного архіву Вінницької області з дисципліни «Інформаційні ресурси» для здобувачів вищої освіти 1 курсу спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» під керівництвом доцентки кафедри інформаційних систем управління Ольги Сергіївни Щербіни.

     Особливу подяку висловлюємо директору Державного архіву Вінницької області Юрію Вікторовичу Легуну за надану можливість наочно продемонструвати здобувачам вищої освіти особливості роботи з інформаційними ресурсами архівних фондів, які набули надзвичайної актуальності на сучасному етапі розвитку архівної справи. Адже  вимогою сьогодення є не лише забезпечення користувачам доступу до архівних документів через інформаційні бази та читальні зали, а й надання якомога повної та об’єктивної інформації про склад та зміст архівних фондів через глобальну мережу інтернет.

Працюємо. Навчаємо. Навчаємося. Живемо!

Шановні студенти!

Оголошено конкурс на заміщення вакантних місць державного замовлення факультету інформаційних і прикладних технологій  спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа", 1 курс СО «Магістр» денної форми навчання – 1 вакантне місце! 

Для того, щоб взяти участь у конкурсі на заміщення вакантних місць державного замовлення здобувачам вищої освіти необхідно написати заяву  на ім’я декана, надати копію залікової книжки та інші документи для отримання соціального коефіцієнту у деканат ФІПТ (600-річчя, 21, №208) з 02.02.2021 до 15.02.2021. 

Посилання >>

У сучасному світі живе спілкування стало розкішшю!

З кожним роком в мережі інтернет з’являється все більше різних віртуальних сервісів на зразок Google Maps, які дозволяють не тільки здійснювати тривимірні подорожі по різних містах, але й побувати всередині безлічі музеїв, галерей мистецтв, соборів і храмів. Проте віртуальність не може замінити радості від зустрічі, пронизливих поглядів і щирих усмішок. Тому після завершення посиленого карантину здобувачі вищої освіти 1 курсу спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» під керівництвом доцентки кафедри інформаційних систем управління Щербіни Ольги Сергіївни скористалися можливістю та провели 02.02.2021 року виїзне практичне заняття з дисципліни «Інформаційні ресурси» на базі Вінницького обласного краєзнавчого музею.

Потроху повертаємось до звичного режиму роботи!

Інформація для випускників.

Класична вакансія документознавця

Вимоги:

Здатність працювати з великим об'ємом інформації

Володіння ПК та офісною технікою, знання програм MS Office

Досвід роботи в 1С 8 вітається

Чесність, відповідальність, грамотність, ініціативність. https://www.work.ua/jobs/4189194/ 

   9 грудня 2020 року відбувся Круглий стіл – спільне обговорення Освітніх програм бакалаврів спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" Одеського національного політехнічного університету та Донецького національного університету імені Василя Стуса.

   Це не перший такий спільний захід, наша кафедра давно дружить з кафедрою інформаційної діяльності та медіа-комунікацій (раніше – кафедри документознавства та інформаційної діяльності), яка готує фахівців цієї спеціальності.

   Вів зустріч завідувач кафедри – канд. мистецтвознавства, гарант програми, президент Асоціації документознавців України. В.Г. Спрінсян та Шевченко Олена Василівна -  професор, днаук із соц. комун. 

   Спочатку студенти 4 курсу представили свою Освітню програму, продемонструвавши набуті навички подібних виступів і презентацій на публічних заходах. Несамохіть порівнювали їхній виступ з виступом наших студентів на попередньому обговоренні Освітніх програм спеціальності кафедри ІСУ. Знайшли багато спільного, і це дало підставу  пишатися рідними студентами.

    В обговоренні взяли участь завідувач нашої кафедри ІСУ декон. наук. О.М. Анісімова, професор кафедри д-р філол.наук Г.П. Лукаш.

   Цікаво було послухати думку про одеську Освітню програму відомих документознавців України, наприклад, канд. іст. наук. Ю.І. Палеху, з роботами якого ми ознайомлюємо наших студентів. Це автор багатьох підручників і посібників, зокрема, із загального документознавства, кадрового діловодства, інформаційної культури, загального діловодства, управлінського документування. 

   Корисним був виступ канд. наук. із соц. комун., професора кафедри документознавства та інформаційно-аналітичної діяльності Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, В.В. Добровольської. Виступали також стейголдери спеціальності – керівники одеських бібліотек, представники міськради, журналісти.

Усім привіт!

Продовжуємо цикл обговорення освітніх програм. Цього разу група ІД-171 кафедри Інформаційної діяльності та медіа-комунікацій ОНПУ запрошує до обговорення ОПП "Інформаційна діяльність" першого (бакалаврського) рівня освіти в середу 09.12.2020 року о 10.00. 

Цікаво послухати ідеї ОНПУ і поділитись своїми, тому усі бажаючі приєднуємось до обговорення.

https://meet.jit.si/ONPU_GF_029


Повідомляємо!

 Хочемо повідомити, що у четвер  (03.12.2020) об 11:20 год. відбудеться лекція проректора з наукової роботи І. В. Хаджинова із  здобувачами освіти на тему "Академічна доброчесність".

Участь у цьому заході за бажанням, але обов'язковий магістрам 1 року та бакалаврам 1 курсу взяти участь у цьому заході.

Підключення до конференції Zoom

https://us04web.zoom.us/j/78818271517...

Ідентифікатор конференції: 788 1827 1517

Код доступу: B2MDmt

Усі обов'язково приєднуйтесь! 

Нагадуємо !!!

Група МІД-161 кафедри інформаційної діяльності та медіа-комунікацій ОНПУ запрошує до обговорення ОПП "Інформаційна діяльність" другого (магістерського) рівня освіти в середу 02.12.2020 року о 10.00 год.

Anna Petrusyova запрошує вас приєднатися до конференції:

https://meet.jit.si/ONPU_GF_029

Щоби приєднатися через телефон, будь ласка, натисніть +1.512.647.1431,,1117028389#

Шукаєте інший номер для набору?

Переглянути номери для набору для приєднання до конференції: https://meet.jit.si/static/dialInInfo.html?room=ONPU_GF_029

Якщо ви набираєте номер у кімнаті, будь ласка, приєднайтеся в режимі лише слухання: https://meet.jit.si/ONPU_GF_029#config.startSilent=true

  Полтава, 25 листопада 2020 рік.

V Всеукраїнська науково-практична конференція "Документно-інформаційні комунікації в умовах глобалізації: стан, проблеми і перспективи".

З доповіддю виступила доктор філологічних наук, професор кафедри ІСУ Лукаш Галина Павлівна з темою: "Мова як чинник національної безпеки".

Зі словами вітання виступила

Анісімова Ольга Миколаївна, д.е.н., професор, завідувач кафедри інформаційних систем управління.

    24.11.2020 р. в межах дисципліни "Інформаційна культура", студенти 4 курсу СО "Бакалавр" підготували круглий стіл на тему ": «ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА "ДОКУМЕНТАЦІЙНА ТА ІНФОРМАЦІЙНА ПІДТРИМКА УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»

Мета: обговорення освітньої програми.

Запрошені: доктор наук з соціальний комунікацій,професор - Шевченко Олена Василівна.

Директор наукової бібліотеки медичного університету. М.І. Пирогова - Кравчук Неліна Миколаївна.

Випускники СО "Магістр" спеціальності "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" - Спектор Анастасія, Огороднік Соломія, а також студенти 2 курсу СО "Магістр" Головань Анатолій, та студенти 1 курсу СО "Магістр".

Що ми зробили? Обговорили освітню програму, визначили основні моменти для її покращення.

Кого послухали? Студенти магістратури виразили свою думку щодо навчання, а випускники розказали про позитивні аспекти навчання, а також про те, що їм не вистачало і щоб вони хотіли покращити.

Усім дякуємо за зустріч, сподіваємось такі заходи будуть продовжуватись надалі.

    20.11.2020 р. відбулось студентське свято "Перша студентська осінь на ІБАС".  Викладачі кафедри інформаційних систем управління продемонстрували студентам, що інформаційні технології допомагають долати відстані і проводити цікаві заходи креативно і цікаво. Свято дало можливість дізнатись більше про кожного, провести конкурс фотоальбомів серед студентів першого курсу спеціальності "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа".

Дякуємо за цікаві презентації, за участь і сподіваємось, що усі наступні роки вашого навчання будуть такими ж насиченими та легкими, як сьогоднішня зустріч!

ЗУСТРІЧАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ

Голосування викладачів

Загальний результат

Голосування студентів

За версією викладачів:

1 місце – Галайко Алла

2 місце – Шафранова Дар’я

3 місце – Присяжнюк Карина

Загальний результат:

1 місце – Присяжнюк Карина

2 місце – Борсуковська Анастасія

3 місце – Галайко Алла

За версією студентів:

1 місце – Борсуковська Анастасія

2 місце – Присяжнюк Карина

3 місце – Нелюбій Вероніка, Яворська Юлія

09.11.2020 відбувся Всеукраїнський радіодиктант національної єдності  –  традиційна щорічна загальнонаціональна акція, присвячена українській мові. Лунає на Першому каналі Українського радіо в День української писемності та мови  –  9 листопада (у 2019-му році  –  8 листопада).

Він не має на меті перевірки грамотності конкретної особи, а задуманий як своєрідний флешмоб  –  акція єднання навколо рідної мови. Уперше радіодиктант пройшов 2000 року. Радіодиктант називають наймасовішим флешмобом осені.

Диктант складається зі 100—120 слів. Текст для радіодиктанту замовляється спеціально. У ньому немає авторських знаків чи суперечливих орфограм, але при тому їхня загальна кількість висока, тому написати радіодиктант без помилок непросто.

До 2019 року надіслати написаний від руки радіодиктант можна було поштою до Будинку Українського радіо, а також на електронну пошту rd@nrcu.gov.ua. Текст ставав доступним для самоперевірки з 11 листопада.

2019 року правила зазнали змін: учасники радіодиктанту могли майже відразу перевірити свою роботу. Протягом 15-ти хвилин після завершення читання радіодиктанту його слід було надіслати на електронну пошту, повідомленням у Facebook або Viber, після чого текст був оприлюднений на сайті.

Писати диктант треба лише від руки, але комісія приймає й тексти, написані шрифтом Брайля.

Радіодиктанти не перевіряють на помилки й не повертають, але шукають роботи без помилок і нагороджують учасників, які впоралися із завданням бездоганно.

У грудні відбувається так звана «робота над помилками», коли в ефірі Українського радіо звучать імена переможців, а також відбувається аналіз найтиповіших помилок.

Станом на 11.08.2020 до ТОП-20 кращих університетів країни потрапили два заклади з Вінниці. 

Це Донецький національний імені Василя Стуса (18 місце) та Вінницький національний медичний ім. Пирогова(19 місце). 

🕚У період з 13 по 22 серпня 2020 року Ви формуєте заяви на вступ.

Вступник може подати 5 заяв на місця державного замовлення, обов`язково зазначивши пріоритет від 1 до 5 (де 1 означає найвищу пріоритетність).

Кількість заяв на місця за кошти фізичних або юридичних осіб не обмежується та вказується без зазначення пріорітету.

❗️Для участі у конкурсному відборі за різними формами навчання подаються різні заяви.

Шановні вступники на здобуття СО «Бакалавр»❗️

3 1 серпня 2020 року на сайті 💻 https://ez.osvitavsim.org.ua розпочнеться реєстрація електронних кабінетів для подання на вступ.⠀

Під час реєстрації вступник зазначає наступні дані:⠀

🔹 адреса електронної пошти, до якої вступник має доступ;⠀

🔹 пароль для входу до особистого електронного кабінету;⠀

🔹 номер, РІN-код та рік отримання сертифіката ЗНО;⠀

🔹 серія та номер документа про повну загальну середню освіту;⠀

🔹 середній бал додатка до зазначеного документа, обчислений за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала; ⠀

▫️Особі, яка має спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі під час вступу, а також в якої наявний хоча б один сертифікат ЗНО 2017-2020 років (2018-2020 у разі подання сертифіката ЗНО з іноземної мови), необхідно до реєстрації особистого електронного кабінету звернутись до одного із закладів вищо освіти для створення в ЄДЕБО картки фізичної особи та додання до неї даних документа, що підтверджує вказане право (зі сканованою копією цього документа).⠀

Під час реєстрації вступник завантажує наступні копії документів у форматі pdf, jpg: ⠀

🔹 додатка до документа про освіту, на основі якого здійснюється вступ;

🔹 кольорової фотокартки розміром 3х4 см, що подає до закладу вищої освіти;⠀

▫️якщо вступник претендує на врахування у конкурсному балі сільського коефіцієнта, – довідки про реєстрацію місця проживання особи (додаток 13 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207).